Chirurg stomatolog Legnica - Pastor

Chirurg stomatolog Legnica

Chirurgia stomatologiczna Legnica

Jest dziedziną stomatologii zajmującą się zabiegami w obrębie jamy ustnej.
W naszym gabinecie wykonujemy:

• ekstrakcje zębów,
  • operacyjne usuwanie zębów zatrzymanych,
  • odsłanianie zatrzymanych zębów w łuku w trakcie leczenia ortodontycznego,
  • plastykę połączenia ustno-zatokowego,
  • leczenie ropni jamy ustnej,
  • resekcje wierzchołków korzeni zębów jedno jak i wielokorzeniowych,
  • usuwanie niewielkich zmian błon śluzowych i guzków,
  • chirurgiczne przygotowanie jamy ustnej do leczenia protetycznego,
  • podcinanie wędzidełek,
  • usuwanie torbieli,
  • zabiegi implantologiczne

Większość interwencji chirurgicznych w obrębie jamy ustnej, traktowana jest jako ostateczność i dentyści nie zalecają ich wykonywania bez wyraźnych wskazań. Jeśli jednak leczenie zachowawcze nie jest możliwe, zdarza się, że trzeba podjąć decyzję o zastosowaniu poważniejszych środków, jakimi są zabiegi chirurgii stomatologicznej. Bywają one konieczne w przypadku zatrzymanych zębów, planowanego leczenia ortodontycznego czy postępowania protetycznego, a także w sytuacjach pojawienia się stanu zapalnego w obrębie jamy ustnej, jak np. ropnie.

Jak wyglądają zabiegi chirurgii stomatologicznej?

Wszelkie zabiegi wymagające interwencji chirurgicznej w obrębie jamy ustnej, mogą być wykonywane jedynie przez chirurga stomatologa, posiadającego odpowiednie przygotowanie ogólnochirurgiczne do przeprowadzania tego typu operacji. Przed planowanym zabiegiem warto umówić się na konsultację, podczas której lekarz obejrzy, wymagające interwencji miejsce, przeprowadzi szczegółowy wywiad z pacjentem, zaplanuje przebieg wizyty, a także zleci konieczne badania diagnostyczne. Czas trwania samego zabiegu, w dużej mierze zależy od konkretnego problemu oraz stopnia trudności, który może być różny, w zależności od indywidualnych uwarunkowań, takich jak np. ząb w ciężko dostępnym miejscu. Przed samą operacją warto pamiętać o zjedzeniu solidnego posiłku, ponieważ później najprawdopodobniej przez kilka, a nawet kilkanaście godzin nie będzie to możliwe. Wbrew obawom, w przypadku wielu osób, zabiegi chirurgii stomatologiczne nie wiążą się z bólem. Podczas większości z nich stosuje się znieczulenie miejscowe, dzięki któremu pacjent nie odczuwa żadnego dyskomfortu w trakcie samej operacji. Ból może się jednak pojawić dopiero jakiś czas po zabiegu, kiedy znieczulenie przestaje działać. Aby złagodzić okres rekonwalescencji, chirurg stomatolog dobierze odpowiednie dla danego pacjenta leki przeciwbólowe w stosownych dawkach, a także przekaże szczegółowe zalecenia, dotyczące higieny operowanego miejsca. To bardzo ważne, żeby ściśle się do nich stosować, ponieważ nie tylko pozwalają one bezboleśnie przejść przez okres rekonwalescencji, ale również pomagają zapobiegać wystąpieniom powikłań i przyspieszają gojenie się chorego miejsca. W przypadku bardziej skomplikowanych zabiegów, konieczna bywa jeszcze wizyta kontrolna.

Chirurgia stomatologiczna – dlaczego warto nas wybrać

Zabiegi chirurgii stomatologicznej nie należą do prostych operacji. Wymagają one, nie tylko dużej wiedzy i doświadczenia, ale również sprawności manualnej, cierpliwości i delikatności. Dlatego też niezwykle istotne jest, aby taką operację wykonywał doświadczony chirurg stomatolog. Nasi specjaliści,  nie tylko posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie, ale dzięki uczestnictwu w różnych szkoleniach i konferencjach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych oraz ciągłemu podnoszeniu kwalifikacji, są na bieżąco z aktualnym stanem wiedzy i najnowocześniejszymi środkami,  stosowanymi w dziedzinie chirurgii stomatologicznej. Jesteśmy świadomi, że zabiegi chirurgiczne w obrębie jamy ustnej nie należą do przyjemnych, zazwyczaj wiążą się one z wieloma obawami pacjentów, a także wielu osobom kojarzą się z bólem i stresem. Nasi chirurdzy stomatolodzy dokładają wszelkich starań, aby, przeprowadzane przez nich operacje, odbywały się w przyjaznej, bezstresowej atmosferze. Każdy z naszych lekarzy dba o to, aby przed zabiegiem przeprowadzić szczegółowy wywiad z pacjentem, wykonać odpowiednie badania, jeżeli są one wskazane, a także poinformować krok po kroku o tym, jak wygląda zabieg, jakie są przeciwwskazania i ewentualne możliwe komplikacje. Dzięki temu, że oferujemy szeroki zakres usług z dziedziny stomatologii, zarówno konsultacje przed zabiegiem, konieczne badania diagnostyczne, jak i kontrole pozabiegowe, można wykonać w jednym miejscu. Przy każdej operacji dostępne jest znieczulenie, a najwyższym priorytetem jest zachowanie idealnie sterylnych warunków. Dodatkową zaletą jest wyposażenie naszego gabinetu w najwyższej jakości sprzęt, który znacznie ułatwia chirurgom stomatologom precyzyjne i bezpieczne wykonanie zabiegu, a pacjentowi zapewnia komfort w czasie wizyty, przyczyniając się tym do zmniejszenia poziomu stresu w trakcie operacji. Trzeba pamiętać, że chirurgia stomatologiczna, to poważny zabieg operacyjny i jak w przypadku wszystkich innych interwencji chirurgicznych, tutaj też istnieje ryzyko powikłań. Jednak starannie wyselekcjonowani specjaliści lekarze oraz najnowocześniejszy sprzęt, jakim dysponuje nasza klinika, sprawia, że ryzyko ograniczone jest do minimum. Zadbaliśmy również o to, aby wystrój naszych gabinetów zabiegowych był przyjemny i schludny, co sprzyja wyciszeniu i uspokojeniu się pacjenta.

Nowoczesna chirurgia stomatologiczna jest szeroko rozwiniętą dziedziną, a specjalizujący się w niej lekarze mają dostęp do zaawansowanych środków, dzięki którym zabiegi są bezpieczne i coraz bardziej komfortowe dla pacjenta. Nawet skomplikowane operacje w wykonaniu naszych chirurgów stomatologów, to  gwarancja bezpieczeństwa i najwyższej jakości przeprowadzonych zabiegów.